h. nazan ışık—
28 August 2014—
Eğer hala The Middle East Revealed: A Female Perspective sergisini görmediyseniz bir şansınız daha var: Howard Greenberg Gallery (HGG) serginin 13 Eylül’e kadar uzatıldığını açıkladı.
Sergideki 4 bayan fotoğrafcılardan Reem Al Faisal’ın “Hajj,” 1999-2003: serisinden bir fotoğraf.
The Middle East Revealed: A Female Perspective Orta Doğu’yu dört bayan fotoğrafcıların gözüyle, birbirinden farklı, fakat hepsi güçlü, resimleriyle sergiliyor. Sergide yer alan sanatçılar Boushra Almutawakel, Shadi Ghadirian, Rania Matar ve Reem Al Faisal.
Suudi Arabistan ve Fransa’da yasayan Reem Al Faisal Müslümanların Mekke’de Kabe’yi ziyareti Hac’ci belgeleyen siyah-beyaz resimleri(yukarıda görülen) ile sergide. Lübnanlı Rania Matar “A Girl and Her Room” serisi ile genç kızları ve odalarında Batı’nin etkisini gösteren çalışması ile katılmış. Iranlı Shadi Ghadirian da Iran’da şeriat, Islam hukuku altındaki modern kadını işlemiş. Yemenli Boushra Almutawakel “Mother, Daughter, Doll,” serisi ile peçe içindeki kadın ve çocukları getirmiş sergiye.
Sergide ayrıca Amerikalı fotoğrafçi Margaret Bourke-White’ın 1940’da LIFE dergisi için Suriye’yi belgeleyen resimleri de var.
Reem Al Faisal ve Rania Matar belgesel türdeki çalışmaları ile Orta Doğu’ yu getirirken Shadi Ghadirian ve Boushra Almutawakel daha çok sahnelenmiş sütüdyo çalışmaları ile anlatmışlar Orta Doğu’yu.
Benim en çok dikkatimi çeken, önünde durduran resimler Boushra Almutawakel’in fotoğrafları oldu: “Mother, Daughter, Doll,” (Anne, Kız, Oyuncak Bebek) serisinde bütün duvarı kaplayan 9 fotoğraf var.
“The Middle East Revealed: A Female Perspectieve” sanatçılarindan Boushra Almutawakel’in 9 resimden oluşan “Mother, Daughter, Doll,” serisinden ilk 3 resim.
Seri hepsi renkli elbiseler içinde başı örtülü bir anne, kızı ve oyuncak bebeğiyle başlar, Sonra yavaş yavaş renkler yerini siyaha bırakır ve bebekte dahil hepsinde baş örtüsü görülür.
Boushra Almutawakel’in 9 resimden oluşan “Mother, Daughter, Doll,” serisinden son 3 resim.
Ve seri peçeli ve elleri siyah eldivenle kaplanmış anne, kız ve bebeğiyle devam eder ve sadece siyah bir imajla (son resim) biter.
Resimlere bakıp “Seri siyah pano ile başlayıp, yavaş yavaş peçeler kalkıp renkliye dönüyor olsa keşke” diye kendi kendimle tartışıyordum.
O sırada yeşil elbise içinde, elinde bardağı gayet güzel bir hanım yaklaştı.
Bayan: “Bir sorunuz varsa cevaplamaktan mutlu olurum” dedi, gülümseyerek.
Bayanın yüzüne baktım, tekrar resimlere baktım, benzerlik inanılmazdı.
h. nazan ışık :“Siz model misiniz, yoksa model/fotoğrafcı mısınız?” diye sordum.
Boushra Almutawakel: “Evet. Ikisi de!” dedi.
hnı: “Resimdeki kız sizin kızınız mı? “
BA: “Evet” dedi
hnı: “Neresi başı, neresi sonu serinin? Cevabı biliyorum ama gene de sorayım”
BA: “Açıktan koyuya gidiyor”
hnı: “Ne kadar gerçekci bu seri ?”
BA: “Çok”
hnı: “ Bir önerim var: bu sırayı, değiştirelim mi? Bu seriye yeni bir yüz verelim mi?”
BA: Yüzünde soru ısaretleri dolu bir ifadeyle yüzüme baktı “Yeni bir yüz vermek?”
hnı: “Evet. Şu son resmin, siyah panonun önünde dikilir misiniz lütfen” dedim
foto © h. nazan ışık, All Rights Reserved
Boushra Almutawakel serinin en son parcası –siyah- imajın önünde poz verirken.
Gülümsedi, gitti, dikildi. Gözlerinin içi de gülüyordu
Provokatif, etkileyici, düşündürücü fotoğraflarla dolu The Middle East Revealed: A Female Perspective sergisi Howard Greenberg Gallery’sinde 13 Eylül’e kadar izlenebilir.
Howard Greenberg Gallery
The Fuller Building
41 East 57 Street
Suite 1406
New York, NY 10022
© NKENdiKEN.com
© h. nazan ışık
Çok iyi bir yaklaşim. devam et.